Fa En

آیا خرید قفسه های دست دوم برای انبار درست است

06 مهر ، 1398
فضاسازان امین

آیا خرید قفسه بندی انبار دست دوم کار درستی است

انبارداری یکی از خدمات بخش اقتصادی است که به منظور حفظ و نگهداری کالاها برای عرضه به موقع یا امکان دسترسی طولانی مدت به آن نوع کالا برای مصرف خانوارها است. یکی از اقدامات اساسی خرید قفسه بندی انبار برای نظم و نگهداری کالا و محصولات موجود در آن است. ما در این مقاله قصد داریم تا به صورت مختصر شما را با حرفه انبارداری آشنا کرده و نتیجه بگیریم که آیا خرید قفسه بندی انبار دست دوم کار درستی است یا خیر؟ با ما تا پایان این متن همراه باشید.

قفسه های انبار

قفسه های انبار

آشنایی با حرفه انبارداری

انبارداری یکی از حلقه های اصلی زنجیره اقتصادی کشور است که با تولید، توزیع، انتقال و مصرف کالا رابطه مستقیمی داشته و به عنوان یک واسط و اتصال دهنده برای انتقال کالا از مکان تولید تا باز مصرف آن نقش ایفا می کند. بخش بزرگی از سرمایه شرکت ها و سازمان های مختلف برای تهیه مواد اولیه و قطعات، تجهیزات در جهت تولید کالاهای اساسی انسان صرف خواهد شد؛ لذا مراقبت و نگهداری دقیق از این محصولات تولید شده برای توزیع به موقع آن ها در دست مردم و بازار یک اصل اساسی و مهم بوده و باید با برقراری یک نظام اطلاعاتی دقیق تمامی موجودی انبار را برای میزان سفارش و تاریخ دقیق تحویل کنترل کرد.

قفسه بندی انبار

قفسه بندی انبار

سیستم قفسه بندی انبار 

سیستم قفسه بندی انبار از اساسی ترین بخش های آن به شمار می آید که با توجه به تجهیزات، میزان اندازه و بزرگی کالا و نوع انبار برای ساخت آن اقدام می کنند. در انبارهای سنتی فاصله بین قفسه بندی انبار معمولا به اندازه عبور دو فرد در کنار یکدیگر در نظر گرفته شده و اگر از استاکر برای حمل بار در انبار خود استفاده می کند؛ بنابراین فاصله بین قفسه بندی انبار باید به میزانی باشد که این وسیله به راحتی کالا را از محلی به محل دیگر جابجا کند. عرض و ارتفاع قفسه بندی انبار باید به گونه ای باشد که به راحتی یک کالا درون آن قرار گرفته و فاصله قسمت بالایی قفسه حدود 60 سانتیمتر از سقف باشد. به طور کلی سیستم قفسه بندی انبار در دو نوع ثابت و متحرک وجود داشته و نوع متحرک ان مخصوص انبارهایی است که از فضای کوچک برای نگهداری کالا برخوردار هستند و نمی توان راهرویی بین قفسه ها ایجاد کرد. 

انبارداری

انبارداری

استفاده و کاربرد این قفسه ها باید به گونه ای باشد که بتوان از حداقل فضای انبار بهره برداری کرد و همچنین محدودیت های لازم موجود برای گذاشتن اجسام بر روی یکدیگر را بر طرف کرد.

آیا خرید قفسه بندی انبار دست دوم کار درستی است ؟

از آنجایی که هزینه های نگهداری کالا در انبار خیلی بالا بوده و مستلزم توجه و دقت فراوانی است، بنابراین برای صرفه جویی در هزینه های لازم برای ایجاد یک انبار می توان برخی از وسایل و تجهیزات را به صورت دست دوم انتخاب کرد. همانطور که اشاره شد سیستم قفسه بندی به عنوان یکی از بخش های اصلی انبار از اهمیت ویژه ای برخوردار است و چنانچه افراد بتوانند قفسه های خوب، سالم و با کیفیت را برای انبار خود به صورت دست دوم تهیه کنند؛ از این طریق می توان بخشی از هزینه های اضافی خود را در این مورد برای قسمت های ضروری تر صرف کنند.

نکات ضروری هنگام خرید قفسه های انبار دست دوم

اگر قصد خرید قفسه های دست دوم برای انبار خود را دارید؛ باید هنگام خرید همواره به نکات زیر توجه کافی را داشته باشید :

  • کیفیت مناسب و عدم فرسودگی سیستم قفسه بندی
  • بازبینی فضای انبار برای تناسب ابعاد و اندازه قفسه ها 
  • رعایت فاصله عرضی بین قفسه ها برای نقل و انتقال کالا
  • طول و عرض استاندارد هر قفسه برای نگهداری کالا
  • اطمینان از نصب صحیح پیچ و مهره های قفسه ها
  • اطمینان از استحکام و دوام قفسه برای نگهداری کالا
  • دسترسی راحت و آسان به کالا و محصولات جایگذاری شده
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
جهت ثبت درخواست خود برای قفسه بندی فضاسازان امین بر روی دکمه روبرو کلیک نمایید.
6LdUFzscAAAAANjBBYAwM-M5LGZ5P6wGdX-KZqwC