Fa En

دلایل و مزایای انبارگردانی چیست

06 مهر ، 1398
فضاسازان امین

دلایل انبار گردانی چیست و چه مزیت هایی دارد

بسیاری از شرکت ها در کل جهان قبل از پایان سال جاری اقدام به انبارگردانی تمام انبارهای خود داشته تا از این طریق از موجودی دقیق کالاهای خود اطلاعات لازم را به دست بیاورند. انبارگردانی می تواند در تهیه بهترین برنامه ریزی در خصوص خرید کالا نقش و سهم بسیار بزرگی را ایفا کند و به همین جهت از اهمیت بالایی نیز برخوردار است.

مزایای انبارگردانی مزایای انبارگردانی 

انبارگردانی چیست؟ 

یکی از مهمترین عملیاتی که توسط هر شرکت و کارخانه ای سالانه صورت می گیرد، انبار گردانی می باشد به طوری که تمام شرکت ها موظف هستند تا طبق اصول حسابداری پایان دوره، هر ساله به شمارش تمام کالاهای موجود در انبار خود بپردازند و نه تنها شمارش دقیقی از موجودی کالا خود را در دست داشته باشند بلکه بتوانند آن را با موجودی سیستم تطبیق داده و مغایرت های موجود را تشخیص دهند. امروزه بسیاری از شرکت ها با استفاده از ابزارها و نرم افزار انبارگردانی بسیار پیشرفته و دقیق به کنترل موجودی خود می پردازند چرا که فرایند انبارگردانی می تواند مزایای بسیار زیادی را به دنبال داشته و مدیر هر شرکتی نیز بایستی به این فرایند نهایت اهمیت را دهد. در فرایند انبار گردانی یک تیم بسیار حرفه ای و آموزش دیده از سرپرست انبار، یک نفر شمارشگر و یک نفر ثبت کننده بایستی تشکیل شود تا بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن تمام موجودی انبار را شمارش کنند. توجه داشته باشید که اگر فرایند انبارگردانی به طول بینجامد قطعا شمارش کالاها با مشکل مواجه شده و نتیجه درستی را در بر نخواهد داشت. 

دلایل انبارگردانی چیست؟  

بسیاری از افراد انبار گردانی را کار اضافه تر دانسته و آن را فقط اتلاف وقت قلمداد می کنند این در حالی است که در بسیاری از کشورهای خارجی به این فرایند اهمیت بسیار زیادی را می دهند چرا که بر این باورند انبارگردانی اهداف بسیار بزرگی از جمله حصول اطمینان از کیفیت محصولات، شمارش دقیق موجودی انبار و کنترل کالاها را در بر دارد. مدیران می توانند با اطلاع دقیق از موجودی کالا در پایان دوره، حساب و کتاب های خود را به شکل دقیق تری بسته و برنامه ریزی مناسبی را برای سال آینده داشته باشند به همین جهت توصیه می شود که حتما موضوع و فرایند انبار گردانی را جدی گرفته تا از این طریق بتوانید از تمام مزایای انبارگردانی برخوردار باشید.

اصول انبار گردانی اصول انبارگردانی 

مزایای انبار گردانی

همانطور که در بخش قبلی نیز به این موضوع پرداخته شد، انبارگردانی می تواند مزایای بسیار زیادی را به دنبال داشته باشد که بی شک مدیران شرکت ها با آگاهی دقیق از این مزایا، اهمیت و وقت بیشتری را برای انبار گردانی انبارهای خود خواهند داشت. از مهمترین مزایای انبارگردانی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اطلاع دقیق از موجودی انبارها و ارائه ارقام صحیح در حساب های مالی
  • کاهش خطای کارکنان در موجودی انبار
  • مشخص شدن کالاهای ضایع و غیر قابل مصرف
  • کاهش ثبت شدن کالاهای تکراری
  • گزارش گیری بسیار دقیق از موجودی کالا در هر زمانی از سال
  • آشنا شدن با کالاهای تند گردش در انبار

یکی دیگر از مهمترین مزایای استفاده از انبار گردانی این است که مدیران ارشد هر شرکتی می توانند به راحتی بعد از بررسی دقیق موجودی انبار و نیاز جامعه و مشتریان خود، برنامه ریزی بسیار دقیقی را در خصوص خرید یا تولید کالای جدید داشته باشند. که قطعا این موضوع نقش بسیار بالایی را در سودآوری شرکت به دنبال خواهد داشت.

اهمیت انبارگردانی

با توجه به توضیحات ارائه شده در بخش های قبلی به راحتی می توان به اهمیت انبار گردانی در هر شرکتی پی برد چرا که این امر می تواند نقش مستقیمی را در تولید یا خرید کالاهای جدیدی داشته باشد، همچنین قفسه بندی انبار مرتب شده و نیاز انباردار را مشخص می نماید. همچنین به وجود آمدن اصول استاندارد و ابزارهای کارآمد در زمینه انبار گردانی نشان بزرگی از اهمیت این فرایند در بسیاری از شرکت ها و کشورهای جهان دارد و حتی می توان شاهد دوره های آموزشی مختلفی نیز در زمینه فرایند انبار گردانی در بسیاری از کشورها باشیم که این نیز نشان از بالا بودن اهمیت انبار گردانی می باشد.

هدف از انبار گردانی چیستهدف از انبار گردانی چیست 

برای کسب اطلاعات بیشتر از مقالات زیر نیز بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
جهت ثبت درخواست خود برای قفسه بندی فضاسازان امین بر روی دکمه روبرو کلیک نمایید.
6LdUFzscAAAAANjBBYAwM-M5LGZ5P6wGdX-KZqwC