Fa En

فلوچارت های انبارداری چگونه آماده می شود

06 مهر ، 1398
فضاسازان امین

همه چیز از مورد آماده شدن فلوچارت های انبارداری

برای تهیه و طراحی فلوچارت انبارداری ابتدا باید یک نگاه اجمالی و کلی به کل سیستم انداخت. با فلوچارت می توان از سیستم مدیریت موجودی، مجموعه برنامه و سیستم مدیریت سفارش دید بهتر و بیشتری را در اختیار کارمندان و مدیران قرار داد. اما در ابتدا باید بدانیم که فلوچارت چیست و چگونه تهیه می شود که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

فلوچارت چیست؟

فلوچارت نموداری است که نشان می دهد که پیشرفت گام به گام از طریق یک روش یا سیستم به ویژه با استفاده از خطوط اتصال و مجموعه ای از نمادهای معمولی چگونه است که در اینجا منظور از سیستم، سیستم انبارداری است. بنابراین می توان از این نوع از نمودار برای شکسته شدن ایده های بزرگ به قطعات کوچک استفاده کرد که بصری بیان می شوند. شما باید مراقب چگونگی طراحی این نمودارها باشید زیرا دانستن چگونگی نمایش نمودارها مانند دسترسی به یک زبان جهانی است که امکان برقراری ارتباط همه چیز با همه افراد را فراهم می کند و این بسیار جالب است.

چارت سازمانی فلوچارت انبارداری چارت سازمانی فلوچارت انبارداری

انواع نمادهای فلوچارت

در اولین قدم برای طراحی و ایجاد نمودار مناسب باید خود را با رایج ترین نمادها در فلوچارت ها آشنا کنید.

1. بیضی: برای یک پایان یا یک آغاز، در واقع بیضی برای نشان دادن شروع و پایان یک فرآیند استفاده می شود.
2. مستطیل: گامی در روند پردازش است یعنی مستطیل سمبل حرکت شما خواهد بود. این نمایانگر هر مرحله از روندی است که شما ترسیم می کنید و سرچشمه نمودار است.
3. پیکان: پیکان برای هدایت بیننده در طول مسیر جریان نمودار استفاده می شود و در حالی که انواع مختلفی از راهنمایی های فلش برای انتخاب وجود دارد، توصیه می کنیم با یک مورد برای کل نمودار مسیر جریان را نشان دهید. 
4. الماس: این الماس نشانگر این است که باید تصمیمی اتخاذ شود. اگر فقط دو گزینه وجود دارد می توانید پیکان را به طور مستقیم از الماس به مرحله بعدی بکشید. اگر بیش از دو گزینه وجود دارد می توانید با کپی کردن آن ها را مرتب ترسیم کنید.

علاوه بر اینکه مطمئن شدید که تمام اشکال مورد نیاز برای شروع کار را دارید، مضامین رنگی از پیش انتخاب شده ای نیز هستند که می توانید با یک کلیک به آن ها دسترسی پیدا کنید. نکته آخر اینکه نمودار اصلی شما بهتر است به زبان جهانی مورد نظر باشد، برای این کار یک کد کلیدی ایجاد کنید تا بینندگان بتوانند به سرعت آن را پیدا کنند.

اصول انبارداری اصول انبارداری

فلوچارت انبارداری 

اکنون که به خوبی اصول اولیه طراحی نمودار را یاد گرفتید وقت آن است که این نمودارها را عمیق تر بررسی کنید و بدانید چگونه نمودار کاری به شما کمک می کند تا در زندگی پیروز شوید و روند انبارداری خود را بهبود بخشید. شکی نیست که شکستن یک فرآیند پیچیده و مستند سازی آن ها با فلوچارت های انبارداری می تواند کار شما را آسان تر کند. در زیر فقط چند مورد از فواید این نمودارها وجود دارد.

  • بهبود ارتباطات
  • توضیح  یک فرایند جدید 
  • تصریح جریان داده 
  • مستند سازی یک فرآیند موجود
  • جریان را در درون سازمان ترسیم کنید
  • مشکلات احتمالی را قبل از بروز آنها در معرض نمایش بگذارید

نمادهای نمودار انبارداری

نمودارهای جریان در سیستم انبارداری از مجموعه ای از اقدامات، داده ها، خدمات و یا مواد تشکیل شده اند. آن ها نشان می دهند که داده ها در چه ورودی و خروجی قرار می گیرند. اطلاعات در کجا ذخیره می شود، چه تصمیماتی باید اتخاذ شود و چه افرادی باید درگیر این روند کاری شوند. این نمودارهای گسترده از بسیاری از عناصر بصری تشکیل شده اند که این عناصر باعث می شود نمودارهای فلوچارت آماده راحت تر و زیباتر به نظر برسند. حتما نمادها، رنگ ها، اندازه ها، انواع فونت و نکات پیکان را تا حد امکان حفظ کنید.
اطمینان حاصل کنید که نمادها و فلوچارت های شما یکدیگر را قطع نمی کنند و با این وجود در حد ممکن نزدیک هستند. ثبات فاصله از اهمیت بالایی برخوردار است. با افزودن رنگ ها، مرزها، شیب ها، سایه ها و موارد دیگر می توانید هر نمادی را تغییر دهید و در حالی که گزینه های خوب زیاد است و می تواند توجه شما را به خود جلب کند، اما در نظر داشته باشید که تغییرات کمتر همیشه بهتر است. تمیزترین و ساده ترین نمودارها همیشه آسان ترین ها برای خواندن هستند. مطمئن شوید که جریان نمودار شما مشخص است. در پایان حتی اگر نمودار ممکن است برای شما حس کاملی داشته باشد، ممکن است برای شخص دیگری روشن نباشد. همیشه نظر نفر دوم را بپرسید. شما برای خرید انواع قفسه بندی انبار می توانید با مشاوران فضاسازان تماس حاصل فرمایید.

قفسه بندی انبار قفسه بندی انبار

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
جهت ثبت درخواست خود برای قفسه بندی فضاسازان امین بر روی دکمه روبرو کلیک نمایید.
6LdUFzscAAAAANjBBYAwM-M5LGZ5P6wGdX-KZqwC