Fa En

انبارگردانی چیست و چگونه انجام می شود

06 مهر ، 1398
فضاسازان امین

در انبارگردانی باید به چه نکاتی توجه داشت

انبارگردانی از جمله مواردی است که باید حتما به بهترین شکل ممکن انجام گیرد و یک فرد حرفه ای باید این مسئولیت را بر عهده خود بگیرد. یک انبارگردان باید حتما از یک حسابدار حرفه ای جهت مدیریت انبار کمک بگیرد و بی شک مرتب بودن و چیدمان اجناس در داخل قفسه ها از موارد حائز اهمیت خواهد بود. در ادامه به بررسی دقیق تر این موضوع پرداخته ایم:

نکات انبارداری

نکات انبارداری

انبارگردانی چیست؟

انبارگردانی یکی از مهمترین مواردی است که در انبار بسیار حائز اهمیت می باشد و باید جهت انبار گردانی به موارد مختلفی توجه داشته باشید. یک انباردار حرفه ای ابتدا باید بتواند انبار را به خوبی مدیریت نماید و به همین دلیل باید با تمامی شیوه های درست مدیریتی آشنایی داشته باشد و بتواند اجناس را به خوبی نگهداری نماید. ابتدا باید مشخص باشد که از چه موادی باید نگهداری نمایید و انبار باید چه شرایطی را جهت نگهداری داشته باشد. لازم به ذکر است که انبارگردانی باید به گونه ای بوده باشد که بتوانید لیست کاملی از اجناس داخل انبار داشته باشید. یک انباردار باید حتما از یک حسابدار حرفه ای کمک بگیرد تا بتواند بهترین نتیجه را داشته باشد. جهت انبارگردانی مناسب باید بدانید که چگونه باید وسایل را در داخل قفسه ها قرار دهید و همچنین قفسه ها را به گونه ای انتخاب نمایید که بتوانید محصولات را به درستی در داخل قفسه ها قرار دهید. برخی از قفسه ها دارای چرخ و برخی ریلی هستند و البته نمونه ثابت قفسه ها نیز وجود دارد و هر یک از این قفسه ها کاربرد های مختلفی خواهند داشت و باید در انتخاب آن دقت داشته باشید.

نکات مهم انبارداری

نکات مهم انبارداری

نقش حسابدار در انبارگردانی

یکی از مهمترین و تاثیر گذار ترین نقش هایی که در یک انبار باید وجود داشته باشد را می توان حسابدار دانست که در این باره باید گفت: یک حسابدار حرفه ای باید بتواند لیست تمامی اجناس انبار را داشته و ورود و خروج اجناس به داخل انبار را به خوبی کنترل نماید. یک حسابدار باید تعداد اجناس موجود در هر یک از طبقه های قفسه ها را بداند و از تاریخ دقیق قرار گرفتن اجناس در داخل قفسه اطلاع داشته باشد. یک حسابدار است که می تواند میزان موجودی انبار را به صورت دقیق برآورد نماید و به همین دلیل بدون وجود یک حسابدار انبارگردانی امکان پذیر نخواهد بود. یک حسابدار باید بداند که چه اجناسی در داخل انبار قرار گرفته است و تاریخ خروج و ورود آنها توسط حسابدار کنترل می شود.

انبارداری

انبارداری

مرتب بودن اجناس در انبار

یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه شود را می توان مرتب بودن اجناس دانست چرا که باید اجناس انبار را به بهترین شکل ممکن در داخل قفسه انبار قرار دهید. دسترسی به اجناس انبار از جمله مهمترین موارد حائز اهمیت خواهد بود و جهت دسترسی آسان به اجناس انباری باید حتما مرتب بودن چیدمان در نظر گرفته شود. شیوه چیدمان اجناس در انبار باید به گونه ای باشد که تاریخ دقیق قرار گرفتن تمامی اجناس به خوبی ذکر شود. علاوه بر این موارد باید بدانید که چه قفسه هایی برای قرار دادن اجناس مورد نظر شما مناسب خواهد بود و متناسب با اندازه اجناس باید اندازه قفسه ها را نیز تعیین نمایید.

نحوه انبار گردانی

توجه داشته باشید که نحوه عملکرد و کارایی انبار در انبارگردانی تاثیر گذار خواهد بود و در این رابطه باید گفت: برخی از انبار ها هر روزه خالی و پر می شوند و برخی از انبار ها به صورت دائمی هستند و شیوه انبارداری در این نوع انبار ها ساده تر خواهد بود چرا که میزان ورودی و خروجی و در نتیجه میزان جابجایی کمتر خواهد بود و می توانید ساده تر انبار را مدیریت نمایید. یک انبارگردانی باید حتما لیست گزارش های سالانه داشته باشد و حتما باید یک دفتر کل به این کار نسبت دهید. کسری و اضافات انبار باید توسط انباردار ارائه شود و هرچه میزان کسری و اضافات انبار پایین تر باشد در این صورت مدیر و حسابدار عملکرد قابل قبول تری داشته اند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
جهت ثبت درخواست خود برای قفسه بندی فضاسازان امین بر روی دکمه روبرو کلیک نمایید.
6LdUFzscAAAAANjBBYAwM-M5LGZ5P6wGdX-KZqwC